Arhiva SPV completă și conformă cu ANAF

Salvează automat toate fișierele e-Factura — semnate, organizate și gata pentru orice control fiscal.

Preluare facturi din SPV la fiecare 10 minute
0 min.
Timp salvat lunar
0 + ore
Preluare facturi automatizat
0 %

De ce este obligatorie arhiva SPV

Începând cu 1 ianuarie 2025, toate facturile emise de firmele înregistrate în România — indiferent dacă sunt pentru persoane juridice (B2B) sau fizice (B2C) — trebuie transmise prin sistemul RO e-Factura.

Dar transmiterea în SPV este doar o parte a obligației.

Pentru a fi în conformitate cu legea, trebuie să păstrezi și arhiva fiscală completă:

Ce spune legea

Conform legislației în vigoare (O.G. 120/2021, O.G. 115/2023 și Ordinul ANAF nr. 12/2022)
ANAF nu păstrează permanent documentele din SPV — stocarea lor este răspunderea exclusivă a contribuabilului.

Cine este responsabil?

Fie că emiți 10 facturi sau 1.000, ești obligat să le arhivezi corect, semnate și organizate, pe o perioadă de 10 ani.

Soluția: arhivare automată cu aplicația Facturi Online

Pașii necesari pentru accesul la E-Factura și arhivare automată

Pentru a putea trimite și primi facturi prin sistemul e-Factura și pentru a le arhiva legal, trebuie să urmezi câțiva pași obligați de legislația fiscală. Procesul începe cu obținerea unei semnături electronice și se finalizează cu autorizarea aplicației Facturi Online ca intermediar între tine și SPV-ul ANAF.

1. Achiziționează o semnătură electronică

Semnătură calificată emisă de un furnizor acreditat (ex: Digisign, Trans Sped, certSIGN), folosită pentru înregistrarea în SPV ANAF, cât și pentru autentificarea în aplicație pentru a putea prelua facturile din SPV.

2. Înregistrează-te în SPV ANAF folosind semnătura

Intră pe anaf.ro, selectează: Persoane juridiceÎnregistrare cu certificat digital completează datele firmei și ale titularului semnăturii (încarcă documentul de confirmare semnat și arhiva zip cu actele justificative) și trimite cererea. Vei primi confirmarea sau motivul respingerii pe email.

3. Autorizează aplicația Facturi Online să acționeze în numele tău

După ce contul tău SPV ANAF este activ, te conectezi în aplicația Facturi Online și autorizezi accesul folosind semnătura digitală calificată. Aplicația funcționează ca un buffer securizat între tine și ANAF, gestionând automat emiterea facturilor în SPV, preluarea celor primite sau trimise, salvarea confirmărilor și arhivarea completă a documentelor fiscale.

Nu risca sancțiuni. Arhivează fiscal, corect și complet.