Pentru a transmite facturile în format electronic, este necesară înrolarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) cu semnătura electronică proprie sau, în cazul în care acesta este de acord, prin semnătura electronică a contabilului.
Pentru a efectua înrolarea în SPV cu semnătura proprie, urmează pașii de mai jos:
1. Accesare pagină de înregistrare
Accesează direct link-ul https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp#pj sau, alternativ, intră pe portalul ANAF în secțiunea „Spațiul Privat Virtual” și selectează opțiunea „Înregistrare/Înrolare persoane fizice/juridice și alte entități fără personalitate juridică în Spațiul Privat Virtual”.

În pagina deschisă, mutați cursorul pe opțiunea „Persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică” și selectați „Înregistrare utilizatori persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică”.

2. Înregistrarea în SPV ANAF cu certificat digital
Pe pagina nou deschisă, selectați opțiunea „Înregistrare utilizatori cu certificate digitale”.

În pagina care se va deschide, vor trebui completate datele de identificare ale solicitantului, precum:
- codul de identificare fiscală pentru care se solicită înrolarea în SPV
- și datele de identificare ale persoanei care dorește să se înregistreze, conform datelor de pe cartea de identitate.

Precizări
- La secțiunea „Calitate”, se va selecta opțiunea „Reprezentant legal” în cazul în care administratorul societății dorește să obțină acces în SPV utilizând semnătura electronică proprie.
- Se vor bifa ambele căsuțe pentru a exprima acordul de a primi atenționări prin email din partea ANAF, precum și acordul cu Termenii și condițiile de utilizare a serviciului.
- Se va atașa documentul de confirmare în format PDF, primit după instalarea semnăturii electronice pe calculator.
- Va trebui încărcat un fișier ZIP ce va conține:
- copia cărții de identitate a administratorului
- documentele de la ONRC ale societății (Certificatul de înregistrare, Certificatul constatator, Informații din registrul comerțului, Actul constitutiv)
- o împuternicire semnată, prin care se acordă accesul în SPV.
După completarea tuturor pașilor, se va apăsa pe „Continuă” și se va introduce codul de validare, împreună cu codul primit prin email.
După apăsarea butonului „Trimite”, veți primi un număr de înregistrare, care se recomandă a fi notat pentru referință.
Dacă toate datele au fost completate corect, accesul în SPV va fi acordat în termen de câteva zile lucrătoare.
În caz contrar, veți primi un email cu informații referitoare la neînregistrarea în SPV. În această situație, este recomandat să contactați ANAF, iar prin prezentarea numărului de înregistrare, veți putea obține informații despre documentul care nu a fost conform sau să verificați documentele încărcate pentru a reîncerca procesul de înrolare.
Înrolarea în registrul RO E-factura
După obținerea accesului în SPV, pentru înregistrarea în Registrul RO E-factura trebuie să urmați următorii pași:
1. Autentificare pe site-ul ANAF
Cu semnătura electronică în calculator vă veți autentifica pe site-ul ANAF prin apăsarea butonului „Autentificare certificat” și veți intra pe site-ul ANAF prin introducerea parolei pentru semnătura electronică.

2. Înregistrarea în registrul RO E-factura
Pe pagina nou deschisă se va muta cursorul pe „Registrul RO e-factura” pe formularul 084 pentru societăți, formularul 079 pentru executări silite și 081 pentru asociații, fundații, institutele/centrele culturale și agricultorii persoane fizice.
Se va bifa „Înregistrare în Registrul RO e-factura”, se va alege CUI-ul societății și se va apăsa pe „Trimite”.

După urmarea pașilor se va obține înrolarea în SPV și în Registrul RO e-factura, veți putea utiliza aplicația facturi-online.ro pentru transmiterea și arhivarea e-facturilor.