Termeni și Condiții de utilizare

Conținut

Cine suntem

Aplicația Facturi-Online.ro accesibilă la adresa https://app.facturi-online.ro este proprietatea CodeFlavors S.R.L., cu sediul în Botoșani, Al. Maxim Gorki nr. 9, jud. Botoșani, ROMÂNIA, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului Botoșani sub nr.: J2024018342000, C.U.I.: 50474043, cont IBAN: RO61 RNCB 0041 1800 7155 0001 (RON), deschis la Banca Comercială Română, denumit în continuare FURNIZOR.

Prin înregistrarea în aplicație și utilizarea serviciilor noastre vă exprimați acordul cu privire la prezentul contract. În continuare, prin Client se înțelege orice persoană care utilizează aplicația găzduită la adresa de mai sus.

1. Obiectul Contractului

Clientul Contractează Furnizorul pentru prestarea de servicii de arhivare și raportare a facturilor în format XML (Extensible Markup Language) preluate din sistemul e-Factura ANAF, în numele și cu acordul Clientului prin acordarea autorizării OAuth (Open Authorization) pe bază de semnătura electronică de accesare a datelor Clientului din contul său SPV (Spațiu Privat Virtual) ANAF.

2. Autorizare

Clientul își exprimă acordul ca Furnizorul să acceseze contul său SPV (Spațiu Privat Virtual) ANAF pentru interogarea bazei de date ANAF, în vederea extragerii facturilor emise și primite în format XML, precum și a oricăror alte mesaje sau informații disponibile prin acest sistem. Aceste date vor fi procesate și înregistrate în cadrul aplicației găzduite la adresa https://app.facturi-online.ro. Clientul va avea acces la un cont securizat, protejat prin nume de utilizator și parolă, din care va putea vizualiza atât facturile primite prin SPV ANAF, cât și pe cele emise către proprii săi clienți, precum și alte informații relevante furnizate de ANAF.

3. Conținut

Clientul va avea acces la datele extrase din contul său SPV ANAF, inclusiv la facturile și arhivele XML aferente, atâta timp cât deține un cont valid, activ și pentru care toate plățile aferente accesului la aplicație sunt efectuate la zi. Dreptul de utilizare a aplicației și accesul la informațiile stocate sunt condiționate de achitarea serviciilor conform termenilor contractuali. Clientul înțelege și acceptă că datele stocate în cadrul aplicației îi sunt la dispoziție și sunt găzduite de către Furnizor atât timp cât achită la zi toate serviciile contractate de la Furnizor. În cazul în care Clientul renunță la plata serviciilor sau înregistrează întârzieri în efectuarea plăților, Furnizorul își rezervă dreptul de a suspenda accesul la contul Clientului și de a șterge toate informațiile referitoare la acesta, inclusiv datele extrase din SPV ANAF în numele Clientului.

4. Elemente Adiționale

Furnizorul își rezervă dreptul de a dezvolta și introduce pe viitor noi funcționalități, secțiuni sau instrumente în cadrul aplicației online. Aceste noi funcționalități pot solicita un cost suplimentar pentru acces, iar Clientul va avea opțiunea de a decide dacă dorește să beneficieze de acestea. În cazul în care Clientul optează pentru accesul la noile funcționalități, acesta va trebui să fie de acord cu tariful suplimentar și să achite abonamentul corespunzător pentru utilizarea acestora, conform termenilor și condițiilor specificate de Furnizor la momentul introducerii noilor secțiuni.

5. Accesul la aplicație

Datele extrase din contul SPV ANAF al Clientului cât și oricare alte date adăugate de către Client și/sau procesate de către Furnizor vor fi stocate și accesibile prin intermediul unei aplicații web disponibile online la adresa https://app.facturi-online.ro, fără a fi necesară instalarea unui software suplimentar pe dispozitivele Clientului. Accesul la cont și la datele stocate în aplicație se va face exclusiv prin intermediul unei conexiuni la internet, utilizând un browser web compatibil, pe baza unui cont securizat cu nume de utilizator și parolă furnizate de Furnizor.

6. Asistență Tehnică

În cazul în care Clientul identifică și raportează erori sau disfuncționalități în cadrul aplicației, Furnizorul se angajează să ofere asistență tehnică pentru investigarea și remedierea acestora în cel mai scurt timp posibil, în conformitate cu nivelul de prioritate al problemei. Clientul va raporta erorile prin intermediul canalelor de suport specificate în contract sau prin platforma de suport online. Timpul de răspuns și rezolvare a erorilor va depinde de complexitatea problemei și de impactul acesteia asupra funcționării aplicației. Asistența tehnică oferită pentru remedierea erorilor nu va implica costuri suplimentare pentru Client, cu excepția cazurilor în care se constată că eroarea a fost cauzată de utilizarea necorespunzătoare a aplicației sau de factori externi ce nu țin de controlul Furnizorului.

7. Dreptul de proprietate

Clientul declară și garantează că deține în mod legal dreptul de acces la contul SPV ANAF asociat entității juridice pe care o reprezintă sau că a fost împuternicit în mod corespunzător de către deținătorul legal al contului pentru a accesa datele acestuia. De asemenea, Clientul se angajează că este în drept să acorde Furnizorului accesul necesar la datele extrase din contul SPV ANAF în vederea procesării și stocării acestora în cadrul aplicației online. În cazul în care se constată că accesul la contul SPV ANAF nu a fost obținut în conformitate cu legislația aplicabilă sau că Clientul nu deține autorizația necesară, Furnizorul își rezervă dreptul de a suspenda imediat serviciile și accesul la aplicație, fără a aduce atingere altor drepturi sau remedii legale disponibile.
Clientul se obligă să respecte în totalitate prevederile legale referitoare la drepturile de autor și la protecția datelor cu caracter personal în ceea ce privește datele introduse în sistem. Aceasta include, dar nu se limitează la, obținerea tuturor consimțămintelor necesare pentru prelucrarea datelor personale, asigurarea că informațiile furnizate nu încalcă drepturile de proprietate intelectuală ale terților și respectarea legislației aplicabile privind protecția și confidențialitatea datelor. Furnizorul nu va fi răspunzător pentru eventualele încălcări ale acestor obligații de către Client și își rezervă dreptul de a suspenda accesul Clientului la aplicație în cazul în care se constată că acesta nu respectă aceste prevederi.
Furnizorul nu va fi responsabil pentru eventualele daune sau litigii generate de conținutul încărcat de Client și își rezervă dreptul de a suspenda sau de a elimina accesul Clientului la aplicație în cazul în care se constată că acesta încalcă legislația aplicabilă sau drepturile terților.

8. Prețuri

Prețurile afișate pe site-ul https://facturi-online.ro și pe site-urile asociate acestuia pot suferi modificări fără o notificare prealabilă. Clientul va fi obligat să achite sumele datorate conform facturii proforme emise până la data specificată pe aceasta. În cazul neplății până la termenul limită, se vor percepe penalități de întârziere în cuantum de 0,5% pe zi din suma datorată. În caz de neplată, Furnizorul își rezervă dreptul de a suspenda accesul Clientului la aplicație. Dacă neplata persistă pentru o perioadă de 30 de zile consecutive de la data scadentă, contul Clientului va fi dezactivat definitiv, iar toate datele asociate acestuia vor fi eliminate permanent de pe serverele aplicației, fără posibilitatea de recuperare.

9. Modalități de Plată

Clientul va achita fiecare factură emisă de către Furnizor în proporție de 100% până la data scadentă menționată pe factură. Clientul va plăti penalizări de întârziere în valoare de 0,5% pe zi din valoarea facturii pentru fiecare zi de întârziere după scadența acesteia.

10. Încetarea Contractului

Prezentul Contract încetează de plin drept, fără notificarea prealabilă şi fără a mai fi necesară intervenţia unui/unei tribunal arbitral/instanţe judecătoreşti, în cazul în care: una dintre părți nu își exercită oricare dintre obligațiile din prezentul Contract; părțile convin de comun acord încetarea Contractului; una dintre părți decide încetarea Contractului.

Partea care invocă o cauză de încetare a prevederilor prezentului Contract o va notifica celeilalte părți, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data la care încetarea urmează să-și producă efectele. Rezilierea prezentului Contract nu va avea niciun efect asupra obligațiilor deja scadente între părțile Contractante. Nicio parte din depozitul inițial și eventualele plăți ulterioare efectuate de Client nu se vor returna în cazul rezilierii prezentului Contract. Prevederile prezentului articol nu înlătură răspunderea părții care în mod culpabil a cauzat încetarea Contractului.

11. Perioada de Evaluare

Clientul beneficiază de o perioadă de evaluare gratuită a aplicației, de maximum 30 de zile, care începe fie din momentul în care își creează contul în aplicație, fie, în cazul în care crearea contului a fost solicitată de Client către Furnizor, din momentul în care Furnizorul finalizează crearea contului Clientului. Pe durata acestei perioade, Clientul poate testa funcționalitățile și performanța aplicației. La finalul perioadei de evaluare, Clientul poate alege să achiziționeze un abonament pentru a continua utilizarea aplicației sau să renunțe la utilizarea acesteia fără nicio obligație financiară. În cazul renunțării, toate datele introduse de Client în sistem vor fi șterse definitiv de pe serverele aplicației, iar accesul său la aplicație va fi revocat. După încheierea perioadei de evaluare, Furnizorul nu are nicio obligație de a păstra sau recupera datele șterse.

12. Performanță

Furnizorul se angajează să furnizeze Clientului acces la aplicație într-un mod continuu și să depună toate eforturile necesare pentru a asigura o performanță optimă, inclusiv o viteză de răspuns adecvată pentru încărcarea și utilizarea funcționalităților aplicației. Totuși, Clientul înțelege și acceptă că performanța aplicației poate fi influențată de factori externi, precum conexiunea la internet a Clientului, dispozitivul utilizat sau volumul de date procesate, factori care nu se află sub controlul direct al Furnizorului. În situația unor întreruperi temporare ale serviciului sau a unei scăderi de performanță din cauza lucrărilor de mentenanță sau a altor cauze tehnice neprevăzute, Furnizorul va depune toate eforturile pentru a remedia problemele în cel mai scurt timp posibil și va informa Clientul despre natura și durata acestor intervenții. Furnizorul nu poate garanta o disponibilitate sau viteză de răspuns constante în orice moment, dar va încerca să minimizeze impactul acestor situații asupra experienței de utilizare a Clientului.

13. Corectitudinea Informațiilor

Clientul se obligă să nu publice niciun material care să conducă către utilizări abuzive sau lipsite de etică ale Proiectului. Materialele și utilizările abuzive și lipsite de etică includ, dar nu se limitează la: pornografie, obscenități, nuditate, răspândirea de viruși, hărțuire, orice activitate ilegală, spamming și violarea intimității altor persoane. Clientul se obligă să-l protejeze și să-l apere pe Furnizor în cazul apariției unui proces ce are la bază publicarea de către Client a unor materiale de genul celor prezentate anterior. Clientul va verifica corectitudinea conținutului Proiectului prin raportare la specificațiile din Anexă înainte de publicarea finală a acestuia și se obligă să-l protejeze și să-l apere pe Furnizor în cazul în care există omisiuni sau erori în informațiile afișate în cadrul Proiectului sau în cazul în care sunt prezentate informații incorecte de către Client.

14. Confidențialitate

Acest Contract realizează o relație de confidențialitate între Client și Furnizor. Informațiile (transmise în scris sau oral) privitoare la afacerile, clienții, furnizorii, finanțele, proprietățile, metodele de operare, angajații, documentele care îl privesc pe Client sau pe Furnizor rămân confidențiale. Furnizorul, Clientul, angajații și Subcontractanții ambelor părți vor respecta în totalitate această clauză de confidențialitate. Atât Clientul, cât și Furnizorul se obligă să nu furnizeze informații confidențiale la terți fără permisiunea în scris a celeilalte părți, exceptând cazul în care aceste date sunt cerute de către lege (caz în care înștiințarea co-Contractantului se va face ulterior furnizării informațiilor). Furnizorul are obligația de a folosi informațiile puse la dispoziția sa numai în scopul și limitele prevăzute în prezentul Contract, pentru a personaliza serviciile în raport cu nevoile Clientului.

15. Notificări între Părți

Furnizorul își rezervă dreptul de a modifica, schimba, înlătura sau adăuga termeni și condiții la prezentul contract fără notificări sau înștiințări prealabile. Clientul are responsabilitatea de a verifica periodic eventualele modificări și actualizări ale acestui contract. Continuarea utilizării serviciilor după efectuarea acestor modificări va constitui acceptarea tacită a noilor termeni și condiții.

16. Forța Majoră și Împrejurările Exoneratoare

Niciuna dintre părțile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/și de executarea în mod necorespunzător – total sau parțial – a oricărei obligații care îi revine în baza prezentului Contract sau anexelor sale, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligației respective a fost cauzată de forța majoră, așa cum este definită de lege, sau de orice cauze străine de voința părții și neprevăzute sau neimputabile acesteia. Partea care invocă forța majoră sau existența unei împrejurări exoneratoare este obligată să notifice celeilalte părți, în termen de 7 zile calendaristice de la producerea evenimentului, și să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecințelor lui, eventual, dacă va fi cazul, adaptând în cel mai scurt timp/într-un termen rezonabil obligațiile asumate prin prezentul Contract.

17. Soluționarea Litigiilor

Părțile convin ca toate disputele privind încheierea, nulitatea, interpretarea, executarea sau încetarea prezentului Contract sau rezultate din acesta să fie rezolvate pe cale amiabilă de reprezentanții lor. În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părțile se vor adresa instanțelor judecătorești competente de la sediul Furnizorului.